Relaksacja.

Relaksacja.

Relaksacja sprzyja zdrowiu i jest jednym z kluczowych elementów w procesie pomyślnej kreacji. Zgodnie z zasadą „Sekretu”, przyciągamy do siebie to czego całym sobą (podświadomie pragniemy), a dzieje się to o wiele szybciej, kiedy jesteśmy w stanie „flow”, czyli głębokiej relaksacji i „połączenia”-jakkolwiek to nazwiemy.

Możemy podzielić relaksacje na:
-Relaksację ciała:
Kiedy ciało jest rozluźnione i pozbawione napięć.

-Relaksację energii:
Kiedy energia krąży swobodnie po ciele i jest pozbawiona blokad.

-Relaksację umysłu:
Kiedy umysł jest naturalnie spokojny i pozytywny.

Kiedy mamy kontakt ze swoim wnętrzem, intuicją, wewnętrznym źródłem.

Te trzy rodzaje relaksacji są ze sobą powiązane.
Napięcie na jednym poziomie powoduje napięcie na innym.

Rozluźnienie na jednym poziomie, powoduje rozluźnienie na pozostałych.

Jak rozwijać zdolność do relaksacji?

Joga:
Systematyczna, prawidłowa praktyka jogi rozwija zdolność do głębokiej relaksacji
Praktyka hatha jogi wzmacnia I rozluźnia ciało.
Praktyka pranajamy uspokaja oddech i pomaga uwolnić się od blokad i napięć na poziomie energii.
Praktyka koncentracji uspokaja i relaksuje umysł.

Terapie ekspresyjne:
Spontaniczny taniec, rysowanie, terapia dźwiękiem, śpiewanie, kreatywne pisanie pomagają w uwalnianiu napiec, osiąganiu stanu rozluźnienia i pogłębianiu kontaktu ze sobą.

Praca z ciałem.
W pracy z ciałem poprzez różne ćwiczenia jak np bioenergetyka, można spowodować emocjonalne katharsis i uwolnić stłumione emocje oraz pracować nad przerobieniem związanego z nimi tematu. Jeżeli się to uda, powoduje to rozluźnienie w ciele fizycznym, uwolnienie od napiec i blokad w przepływie energii oraz powiększenie przestrzeni w ciele i poprawę samopoczucia i jakości życia.

Wizualizacja:
Możesz systematycznie stosować techniki wizualizacji po wprowadzeniu się w stan relaksacji wprowadzać się w dobry nastrój, wyobrażając sobie przyjemne krajobrazy, łąkę, las, kwiaty, lub myśląc o tym za co możesz być wdzięczny itd., a na koniec stosując pozytywne afirmacje np „Zasługuje na miłość”, „Kocham i akceptuje siebie” itd.

Joga coaching
Mądrość jest w nas. Wystarczy zadać sobie odpowiednie pytania, żeby znaleźć właściwe odpowiedzi.

Zastanów się jakie obszary i działania w twoim życiu powodują najwięcej stresu i napięcia?
Co możesz zrobić żeby uwolnić się od niepotrzebnego stresu i napięcia?

Jakie obszary, działania w twoim życiu wprowadzają ciebie w stan odprężenia i relaksacji.
Co możesz zrobić aby systematycznie rozwijać zdolność zdrowej relaksacji?
(upijanie się, narkotyki itd nie są forma zdrowej relaksacji bo powodują wiele negatywnych skutków zdrowotnych, psychologicznych i społecznych. Zdrowa relaksacja to taka, która powoduje dobre skutki fizjologiczne, psychologiczne i społeczne).