Akademia Terapii Ekspresyjnych XXIII edycja 2021-22

Akademia Terapii Ekspresyjnych XXIII edycja 2021-22

 

Kraków początek 27-28.11.21

Wrocław początek 8-9.01.22

 

Temat przewodni:

 

Arteterapia i psychologia jungowska,

Metoda Anny Halprin-Twórczy Dialog,

Improwizacja i Kreatywność,

 

 

Sztuka towarzyszyła ludziom od tysięcy lat. Taniec, śpiew, rysunek, symbole, opowiadanie historii pomagały w trakcie szamańskich ceremonii uzdrawiania, pomagały w doświadczaniu duchowych wymiarów życia, w trakcie religijnych ceremonii i duchowych przekazów.

Obecnie terapie ekspresyjne są z powodzeniem stosowane w różnych formach edukacji szkolnej i młodzieży, pracy z osobami starszymi, terapii jak i jako forma wspierania działań terapeutycznych i rozwojowych.
Taniec, rysowanie mandal, kreatywne pisanie otwiera ciała, serca i umysły wielu uczestników zajęć, pomaga uwolnić się od stresu, skutków traumy, odnaleźć drogę w życiu, zbudować pewność siebie, poczucie własnej wartości i godności, rozwinąć kreatywność czy po prostu dobrze się bawić i przeżywać wspaniałe, twórcze chwile spotykając się z innymi w tańcu, muzyce czy opowiadaniu historii.
Na zajęciach twórczej ekspresji dzieci świetnie się bawią i otwierają, wraca radość życia osobom starszym, a dorośli głęboko relaksują się i odprężają.

Sam też wielokrotnie doświadczyłem fizycznie i emocjonalnie uzdrawiających skutków tańca, otwierania umysłu poprzez rysowanie mandal, głębokiego uzdrawiania poprzez dźwięk, czy uświadamiających wglądów w wyniku kreatywnego pisania.

 

Celem cyklu warsztatów jest doświadczenie, nauka i zdobycie umiejętności zastosowania terapii ekspresyjnych: tańca, rysunku, muzykoterapii i kreatywnego pisania, pracy z ciałem wraz elementami technik relaksacyjnych opartych na ćwiczeniach jogi, czi kung, wizualizacji i masażu.
Powyższe metody można z powodzeniem stosować w pracy z różnymi grupami: dorosłymi, osobami starszymi, dziećmi, w edukacji, rozwoju osobistym, działaniach twórczych i artystycznych, w pracy z ciałem, coachingu czy jako wsparcie działań terapeutycznych i w uzdrawianiu.
Program opiera się na działaniu intermodalnym.

Poprzez różne formy twórczej ekspresji działa się na różne zmysły, pobudza różne części mózgu i aspekty osobowości.

Udział we wcześniejszych edycjach programu pomagał uczestnikom uwolnić się od skutków stresu,  traum, rozwinąć świadomość ciała, odkrywać swoje talenty i pasje oraz poprzez wsparcie indywidualnej przemiany pomagał w odnalezieniu w sobie poczucia własnej wartości, siły, energii potrzebnych w dokonywaniu ważnych zmian w życiu.

 

Relacje i zdjęcia uczestników poprzednich edycji ATE i zajęć arteterapii:

Akademia Terapii Ekspresyjnych- relacje uczestników:

„Dzięki udziałowi w Akademii Terapii Ekspresyjnych poznałam wiele nowych, wspaniałych technik dotyczących pracy z ciałem i nie tylko. Odkryłam na nowo rysunek (a nie malowałam od podstawówki!), taniec i pisanie. Dowiedziałam się także jak zwiększać świadomość własnego ciała. Udział w warsztatach wzbogacił moją wiedzę o cenne doświadczenia, a spotkania pozwoliły mi nawiązać znajomość z fantastycznymi osobami. To był ciekawy i dobrze spędzony czas”. Lena

 

„Warsztaty Akademii Terapii Ekspresyjnych, towarzyszyły mi podczas  przełomowego okresu w życiu, związanego z całkowitą zmianą ścieżki zawodowej. Mogę szczerze powiedzieć,  że wszystkie ćwiczenia przyniosły mi odkrywcze efekty,  a także okazały się bezpośrednim wsparciem w nowym zawodzie”. Martyna

 

Relacja na w formie nagrania:

https://youtu.be/j556X29heGk

 

Akademia Terapii Ekspresyjnych –Sopot 2019-zdjęcia.

https://www.facebook.com/mateusz.wiszniewski.3/videos/10156651720786309

Akademia Terapii Ekspresyjnych 2016-zdjęcia.

https://youtu.be/EbpWTAuRl2g

Czym są terapie ekspresyjne i dlaczego są skuteczną formą terapii, rozwoju i uzdrawiania?

Terapie Ekspresyjne to nazwa jednego z nowszych nurtów arteterapii.
Nurt ten zaczął rodzić się w latach 60-tych w USA, a krystalizował się w latach 80-tych. Jedną z pionierek tego nurtu jest Anna Halprin. Zaczynała od działań artystycznych w wywodzących się z tańca współczesnego i eksperymentalnego teatru tańca oraz działań na rzecz edukacji i rozwoju człowieka poprzez taniec.

Jednym z głównych teoretyków tego nurtu terapii przez sztukę jest Shaun McNiff, terapeuta ekspresyjny łączący działania plastyczne z muzyką i ruchem, autor licznych książek prezentujących teoretyczno filozoficzne podłoże terapii ekspresyjnych.

Paulo Knill szwajcarski muzyk i terapeuta ekspresyjny, który współpracował z Grotowskim twierdzi, że praca Laboratorium Grotowskiego była inspiracją rozwoju jednego z nurtów terapii ekspresyjnych w USA.

W podejściu Terapii Ekspresyjnych pracuje się intermodalnie, czyli działa na różne zmysły poprzez różne formy twórczej ekspresji: taniec, dźwięk, rysunek, kreatywne pisanie.

Wykorzystuje się też różne formy pracy z ciałem i technik relaksacyjnych ponieważ ciało wyzwolone z napięć jest bardziej ekspresyjne i twórcze, człowiek wolny od stresu i blokad w ciele jest bardziej kreatywny.

Praca w oparciu o metody twórczej ekspresji i pracy z ciałem daje też liczne korzyści zdrowotne, obniża poziom stresu, poprawia przepływ energii w ciele i rozwija świadomość ciała, jest świetną formą profilaktyki i dobrym wsparciem dla różnych form terapii jak i pracy nad sobą.

Przekazywanie w trakcie kursu metody stanowią samodzielną metodę pracy nad rozwojem osobistym, przez sztukę i ćwiczenia relaksacyjne oraz mogą być wykorzystywane jako dodatkowe ćwiczenia w pracy przez terapeutów, trenerów, psychologów, pedagogów, tancerzy, artystów, bioterapeutów itp
.

W trakcie warsztatów będą także prezentowane różne teorie na temat terapeutycznego zastosowania sztuk ekspresyjnych: podejście intermodalne, teoria krystalizacji,  metoda Twórczego Dialogu,  teoria pracy z ciałem w oparciu o Core Energetics, wykorzystanie terapii ekspresyjnych w oparciu o podejście coachingowe (praca z celami, tworzenie strategii, szukanie rozwiązań).

Ostatni warsztat poświęcony jest rozwojowi umiejętności instruktorskich. W trakcie tych warsztatów skupimy się nad udzielaniu informacji zwrotnych, podstawowych zasadach prowadzenia grupy, pracy z cyklami procesu grupowego, oraz pracy nad rozwojem wewnętrznym prowadzącego.

Będziemy się opierać i inspirować sprawdzonymi metodami pracy z obszaru terapii ekspresyjnych i pracy z ciałem: metodą Life Art Process Anny Halprin, Improwizacja Tańca i Symboliką Ciała- Detlefa Kapperta, metodą Continuum-Emilie Conrad, Action Theather-Ruth Zaporah, 5 Rytmów, pracą z Mandalami, terapią dźwiękiem, Jogą, Czi Kung różnymi technikami masażu (Lomilomi, Kahiloa, Shiatsu-praca z powięzią), pracą z ciałem metodą Core Energetics, technikami Coachingu i podejściem  Mindfullness.
Szkolenie adresowane jest do osób zainteresowanych szeroko rozumianą sztuką, terapiami ekspresyjnymi, edukacją, rozwojem osobistym, pracą z ciałem, psychoterapią i coachingiem, które chciałyby same doświadczyć wewnętrznej przemiany poprzez twórczą ekspresję, pracę z ciałem i technikami relaksacyjnymi jak i zdobyć umiejętności, doświadczenia i nauczyć się technik do wykorzystania w pracy z ludźmi.
W szczególności szkolenie może być przydatne dla arteterapeutów, aktorów, tancerzy, plastyków, osób zainteresowanych terapią tańcem, psychologów, pedagogów, psychoterapeutów, coachów, osób zajmujących się pracą z ciałem, instruktorów, pracowników socjalnych, animatorów kultury, pracowników działu HR itd.

 

Uczestnicy całego szkolenia otrzymują certyfikat instruktora autorskiego programu Akademia Terapii Ekspresyjnych i Technik Relaksacyjnych.

 

Program warsztatów jest podzielony na trzy części:

  • Edukacja, rozwój osobisty, rozwijanie kreatywności:

-Techniki rozgrzewki i integracji grupy,

-Praca z relacjami,

-Rysowanie mandal,

-Terapia dźwiękiem i pieśnią, praca z rytmem,

-Terapia poezją, kreatywne pisanie, opowieści terapeutyczne,

-Integracja ciała i umysłu, prawej i lewej strony ciała oraz półkul mózgowych,

-Sztuka improwizacji-rozwijanie archetypu twórcy.

  • Praca z ciałem i rozwijanie świadomości ciała.

-Mapa ciała i rozwijanie świadomości ciała,

-Metoda twórczego dialogu i dialogi z ciałem,

-Taniec jako metoda emocjonalnego Katharsis-podejście Dionizyjskie w tańcu:

Podstawowe pojęcia i ćwiczenia psychoterapii poprzez pracę z ciałem w oparciu o podejście Core Energetics i wykorzystanie tych pojęć w twórczej ekspresji:

-Praca z segmentami ciała: ugruntowanie, otwieranie bioder, klatki piersiowej,

Praca z oddechem,

-etapy terapii Core Energetics,

-ćwiczenia wspierające struktury charakteru.

-wykorzystanie różnych form tańca w pracy z różnymi typami osobowości i strukturami charakteru,

-sztuka, praca z ciałem i rozwój osobowości.

-Podejście Apolińskie w tańcu-taniec jako sztuka harmonizowania ciała i przepływu energii, praca z archetypami w tańcu.

-Połączenie tańca, elementów jogi, czi kung, masażu i automasażu w celu harmonizowania przepływu energii w ciele-meridianów.

-Praca z archetypami w tańcu.

3) Terapie ekspresyjne i coaching:

-Tworzenie wizji życia i strategii działania z wykorzystaniem twórczej ekspresji:

Taniec, rysunek, kreatywne pisanie,

-Inspiracje psychologią jungowską-praca z archetypami jako wsparcie rozwoju,

-Podróż Bohatera i spotkania z Archetypami-teatr tańca,

-Zasady pracy z klientem indywidualnym i z grupami w oparciu o metody terapii ekspresyjnych.

Terminy i tematy szkoleń:

 

Program Akademii Terapii Ekspresyjnych XXIII edycja 2021-22

(Terminy warsztatów mogą ulec zmianie.

Szczegóły po dokonaniu zgłoszenia).

Poziom podstawowy:

 

Warsztat 1: Uzdrawiający Taniec-rozwijanie inteligencji kinestetycznej.

A Rozgrzewka i integracja grupy.

B Działanie terapeutyczne tańca, jego typy i rodzaje.
C Wykorzystanie technik tańca do poprawy postawy, rozwoju koordynacji

I integracji półkul mózgowych. Techniki oddechowe wspierające integracje półkul.

D Integracja energii męskiej i żeńskiej w tańcu.

E Taniec jako metoda budowania i rozwijania relacji.
F Wprowadzenie do sztuki improwizacji.

G Praca z ciałem i technika ruchu spontanicznego

H Wykorzystanie technik tańców etnicznych jako formy pracy z ciałem a tańcu.

 

Warsztat 2: Praca z mandalami i rysunkiem-rozwijanie inteligencji plastycznej.

A Różne rodzaje mandal-ekspresyjna, uzdrawiająca, mandala jako afirmacja itd.

B Wykorzystanie w mandalach symboli, kolorów, kompozycji itd.

C Święta geometria w mandalach.

D Rysunek diagnostyczny i terapeutyczny.

E Praca z rysunkiem i muzyką.

F Praca z rysunkiem i ruchem.
G Rysunek i kreatywne pisanie.
H Twórczy dialog-podejście intermodalne.

G Twórczy Dialog  i psychologia jungowska.

Aktywna wyobraźnia w działaniach plastycznych-

mandale, symbole i kreatywne pisanie.

Warsztat 3: Terapia Dźwiękiem-rozwijanie inteligencji muzycznej.

 

A Praca z dźwiękiem.
B Terapia pieśnią.
C Terapia rytmem.
D Wykorzystanie instrumentów w celu prowadzenia relaksacji: misy, gongi, kamertony, grzechotki, bębny, flety, dzwonki koszi itd.

E Laboratorium dźwięku-praca z dźwiękami w ciele, poprzez rysunek i kreatywne pisanie.

F Praca z dźwiękiem i twórczy dialog.

G Bard jako postać wewnętrzna i czego możemy się od niej nauczyć.

 

Warsztat 4: Kreatywne pisanie-rozwijanie inteligencji słowa.

 

A Kreatywne pisanie jako metoda rozwijania kontaktu ze sobą.

B Kreatywne pisanie jako metoda terapeutyczna.

C Terapia poezja.

D Bajki opowieści terapeutyczne.
E Tańczenie bajek i robienie teledysków.

F Baśnie, mitologia i odgrywanie bajek i mitów w kontekście praktyki

G Twórczy Dialog z postaciami mitów i baśni jako forma aktywnej wyobraźni.

H Odgrywanie mitów i baśni w formie improwizacji, czy teatru tańca.

Warsztat 4: Sztuka improwizacji, rozwijanie kreatywności, uwalnianie wewnętrznego twórcy i rytuały terapeutyczne.

 

A Sztuka improwizacji
B Improwizacja i teatr improwizacji tańca
C Rytuały terapeutyczne
D Inspiracja metodą Anny Halprin-„Bieg ziemi”
E Twórczość jako postawa dostępu do zasobów.

F Budzenie wewnętrznego twórcy.
G Rozpoznawanie talentów i darów
H Co blokuje kreatywność?

I Rozwój kreatywności  i rozwijanie wewnętrznego artysty
K Taniec, symbole i wyobrażenia.
L Praca z metafora ruchową.

M Aktywna wyobraźnia w pracy z teatrem improwizacji tańca.

N Aktywna wyobraźnia w tańcu-taniec z symbolami i metaforami.

 

Poziom średniozaawansowany:

  1. Praca z ciałem 1: Terapie ekspresyjne, praca z ciałem i emocjonalne Katharsis.

 

A Podstawowe pojęcia i korzyści z pracy z ciałem,
B Praca z ciałem, taniec i teatr, podejście Anny Halprin i Jerzego Grotowskiego,
C Ćwiczenia rozwijające świadomość ciała,
D Skanowanie ciała,

E Mapa ciała i dialogi z ciałem,
G Różne mapy ciała,
H Praca z segmentami ciała.
E Integracja ciała i umysłu, praca z konfliktem
F Model trzech mózgów i integracja trzech mózgów,
G Lekcje ruchu na podstawie tańców etnicznych, elementów jogi  i czi kung
H Wykorzystanie elementów masażu w pracy z ciałem.

I Dialogi z ciałem jako forma Twórczego Dialogu i aktywnej wyobraźni.

6 Praca z ciałem 2:

A Techniki i modele terapii Core Energetics- jej wykorzystanie w pracy z terapiami ekspresyjnymi:
B Praca z ugruntowaniem, otwieranie bioder klatki piersiowej
C Wykorzystanie elementów tańców etnicznych do pracy z ciałem,
D Ćwiczenia taneczne i ekspresyjne jako wsparcie rozwojowe dla struktur charakteru,
E  Wykorzystanie tańca w połączeniu z elementami jogi, czi kung, masażu w celu równoważenia obiegu energii w meridianach (taniec na poziomie energetycznym).

F Dialogi z segmentami ciała jako forma twórczego dialogu i aktywnej wyobraźni.

G Uzdrawianie traumy rodzinnej, pokoleniowej i wojennej
, teatr tańca i rytuały terapeutyczne. Zmiana wzorców pokoleniowych,
Transformacja-zamiana zranień i traumy w twórczość i dary,

7) Twórcza ekspresja i coaching:

A Podejście coachingowe-„Mądrość jest w kliencie”.

B Mądrość pytań.

-Praca z pytaniami,

-Praca ze słowem,

-Przekładanie słów i pytań na obrazy.

C Odkrywanie wizji życia i tworzenie planu działania.

D Podróż bohatera.
E Strategie coachingowe i terapie ekspresyjne.

-Praca na linii czasu,

-Praca z podosobowościami,

-Teatr Wewnętrzny.

8) Zasady prowadzenia zajęć:

 

A Sesje indywidualne,
B Zajęcia grupowe,
C Struktura zajęć,
D Inspiracje Zen Coaching.

E Terapie ekspresyjne i ich zastosowanie w coachingu.

F Praca z różnymi grupami: dzieci, osoby starsze, osoby chore, dorośli, wspieranie rozwoju.

G Rozwijanie archetypu lidera, artysty i przewodnika.

H Praca z metodą „Teatru Wewnętrznego” w budowaniu „Wewnętrznego Lidera”.

 

 

 

Informacje o programie i zgłoszenia:

Stardance33@gmail.com, 791927957

Przebieg warsztatu:
Każdy dzień składa się z dwóch sesji warsztatowych na, które składają się:
Rundka, wprowadzenie teoretyczne, ćwiczenia praktyczne, relaksacja i integracja oraz omówienie ćwiczeń.

Zapewniamy uczestnikom materiały z opisem teorii i ćwiczeń oraz przykładami ich zastosowania, spis lektur, muzyki, bibliografia i polecane filmy DVD lub materiały na youtube.

W trakcie warsztatu są przerwy na odpoczynek i posiłek.

Poczęstunek: herbata, kawa, napoje, owoce, suszone owoce, czekolada itd.

 

Aby ułatwić podjęcie decyzji poprzez doświadczenie metody i sposobu pracy, pierwsze warsztaty będą miały charakter otwarty i niezobowiązujący.
Pod koniec pierwszego spotkania zostaną podpisane umowy o deklaracji uczestnictwa w całym cyklu ATE.

Opuszczone warsztaty można odrobić biorąc udział w równoległych edycjach kursu lub kolejnych, bez dodatkowych opłat lub w trakcie obozu wakacyjnego dla uczestników kursu ATE.

 

Uczestnicy, którzy odbędą wszystkie 8 spotkań otrzymają dyplom ukończenia kursu i upoważnienie do stosowania ćwiczeń zawartych w tym programie w swojej pracy jako instruktorzy.

 

Udział w pojedynczym szkoleniu 650PLN

 

Udział w całym szkoleniu

Cena: 4400PLN za 8 warsztatów-96 godzin, przy wpłacie całości kwoty po pierwszym warsztacie. Przy wpłacie za pojedyncze warsztaty 650×8 cena wynosi 5200PLN. Rezerwacja miejsca po zgłoszeniu i przedpłacie 500PLN.

 

Aby zarezerwować miejsce należy dokonać przedpłatę 500PLN na konto: Merkury-Mateusz Wiszniewski, Millenium Big Bank S.A. nr konta: 08-11602202-0000000028169266

Ilość miejsc ograniczona o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

W przypadku trudności w kontynuacji kursu z powodu zaostrzenia się epidemii COVID, przedpłaty zostaną zwrócone. Jeżeli uczestnicy wyrażą zainteresowanie udziałem w szkoleniu online to wybrane moduły szkolenia można przeprowadzić drogą online (mandale i rysunek terapeutyczny, terapie poezją, terapię dźwiękiem, wizualizację, wybrane elementy tańca i pracy z ciałem, coaching w połączeniu z arteterapią).

Prowadzący:
Mateusz Wiszniewski doktor socjologii, wykładowca studium podyplomowego arteterapii, choreoterapii i muzykoterapii. Instruktor Improwizacji Tańca i Symboliki Ciała, Certyfikowany Zen Coach, Instruktor Jogi wg Sivanandy, Czi Kung Healing Dao oraz Masażu Hawajskiego Lomilomi.
Brał udział w wielu warsztatach prowadzonych przez Mistrzów Terapii Ekspresyjnych w USA (Anna Halprin, Gabrielle Roth, Emilie Conrad, Ruth Zaporah). Ukończył 4-o letnie szkolenie psychoterapii poprzez pracę z ciałem metodą Core Energetics.

Jest autorem licznych artykułów z zakresu arteterapii oraz sześciu książek:
Uzdrawiający Taniec, Zrelaksuj się i Żyj Twórczo, Samouzdrawianie i Praca ze Snami, Huna w Samouzdrawianiu i Autoterapii oraz Potęga Wizualizacji, Taniec jako Terapia.
Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu warsztatów z zakresu technik relaksacyjnych od 1994-26 lat i arteterapii od 1999 roku-21 lat.

W sumie prowadził około 500 warsztatów i obozów poświęconych tematyce arteterapii i ćwiczeń relaksacyjnych.
Jest autorem  programu Akademia Terapii Ekspresyjnych, który rozwija od 2004 roku. Program miał już XXII edycji i ukończyło go około 220 absolwentów. Wielu z nich obecnie prowadzi własne warsztaty.

Prowadził warsztaty głównie z dorosłymi, studentami oraz seniorami. Posiada także doświadczenie w pracy dziećmi i z osobami niepełnosprawnymi umysłowo i fizycznie. Wyszkolił około 50 osób w technice hawajskiego masażu lomilomi. Przez wiele lat szkolił się w wielu dyscyplinach pracy z ciałem: 1500 godz. szkolenia w technikach masażu (Lomilomi, Shiatsu, metoda Tragera, Czi Nei Tsang, Odmładzający Masaż Twarzy), około  1000 godz. szkolenia w jodze i czi kung, około 1000 godz. szkolenia w różnych technikach tańca terapeutycznego.
Aktualnie około 670 godz. szkolenia w psychoterapii pracy z ciałem Core Energetics oraz około 300 szkolenia w podejściu Zen Coaching. Ukończył też kurs facylitatorów Medytacji Dynamicznych Osho.

 

O sobie:
„Moja droga ku terapiom ekspresyjnym ma długą i bardzo prawdziwą historię. Pochodzę z rodziny artystycznej i już jako dziecko przyglądałem się twórczym zmaganiom swoich rodziców ( ojciec był reżyserem filmowym, matka jest artystą plastykiem). Już jako dziecko spotykałem w domu aktorów, reżyserów filmowych, artystów plastyków, muzyków itd. Byli to często bardzo fajni, barwni, wrażliwi, dowcipni i twórczy ludzie, nie pozbawieni jednak wielu ludzkich słabości i borykający się z różnymi wyzwaniami życia.

Już wtedy rodziło się we mnie pytanie: Jak być twórczym i wrażliwym w tym świecie? Jak realizować swoje talenty i wartości , a jednocześnie być szczęśliwym?

 Czy jest to możliwe? Jaka droga do tego prowadzi?
Kiedy dojrzałem zainteresowałem się arteterapią, która pokazuje jak sztuka i działania twórcze mogą wspierać rozwój i uzdrawiać.

Inspirowałem się pracą wielu nauczycieli arteterapii i tańca terapeutycznego:

W 1999 roku ukończyłem w pierwszy w Polsce kurs arteterapii organizowany przez prof Karolaka i Polski Instytut Ericksonowski.

Potem kilkakrotnie wyjechałem do USA gdzie brałem udział przez miesiąc w warsztatach szkoły 5 Rytmów w Mill Valley w CA. Chyba to było jeszcze w 2000 roku. Następnie zaprosiłem do Polski Kate Sheela pierwszą nauczycielkę 5 Rytmów w Polsce oraz wziąłem udział w dwóch warsztatach z Gabrielle Roth : Heart Beat oraz God, Sex and Body w Hamburgu. W 2005 pojechałem ponownie do USA gdzie  wziąłem udział w programie letnim w Tamalpa Institute i mogłem uczestniczyć w warsztatach prowadzonych przez Annę Halprin. Byłem też na jej warsztatach w Paryżu w 2007 roku. W Polsce ukończyłem program Detlefa Kapperta „Improwizacja Tańca i Symbolika” oraz „Teatr improwizacji tańca” jak i program Dance Movement Therapy prowadzony przez Judith Bunney organizowany przez PSCH w Poznaniu.
Bralem też udział w warsztatach twórczyni metody Continuum z twórczynią tej metody Emilie Conrad oraz w warsztatach Action Theather  z twórczynią tej metody improwizacji Ruth Zaporach. W 2004 roku brałem tez udział w festiwalu improwizacji w kontakcie we Freiburgu, gdzie ukończyłem tez kurs dla instruktorów improwizacji w kontakcie. Uczyłem się tej techniki także na warsztatach Milana Kozanka.
Spotykanie wielu mistrzów z dziedziny uzdrawiającego tańca i improwizacji, bardzo mnie zainspirowało i już w 2004 zacząłem tworzyć własny autorski program wykorzystujący taniec terapeutyczny, rysunek, śpiew, kreatywne pisanie w oparciu o zasady terapii ekspresyjnych. W międzyczasie zacząłem też wykładać na studiach podyplomowych arteterapii i potem na utworzonym studium podyplomowym choreoterapii i muzykoterapii.
Program Akademia Terapii Ekspresyjnych bardzo się rozwinął i do 2021 roku odbyło się XXII edycji tego programu i skończyło go 210 osób. Wiele z tych osób prowadzi teraz własne zajęcia lub zajęło się innymi formami pracy rozwojowej np uczy różnych form pracy z ciałem”.

Informacje i zgłoszenia:

Stardance33@gmail.com, 791927957